12 de novembre, 2021

TREBALLANT DE VALENT 12.11.2021

Benvolgudes famílies de Garbí!!!!

Aquí estem una altra setmana amb empenta, ritme i il·lusió per fer-vos un resum dels dos projectes que estem treballant.

Entre els dies de Projecte, hem tingut la sort de gaudir d'una sortida que ens ha encantat i que era veure, sentir i gaudir d'un espectacle al Palau de la Música de Barcelona. El nom ho deia tot: Flamenkat, i a part de fer-nos vibrar, us volem explicar un moment al final de la sessió, on els artistes van ballar amb nosaltres, la nostra coreografia dels garrotins.


Pel que fa a la Conquesta de l'espai, hem acabat la recerca dels nostres treballs cooperatius. També hem passat a ordinador tot el que formaria part d'un dossier d'apunts, sense oblidar-nos de passar el corrector que ens recomana la Irene, el Softcatalà.  Han estat hores de feina intensa, però ha valgut la pena perquè ara ja tenim definicions, coneixements i fotos que mostren part d'un treball exhaustiu sobre elements bàsics de l'espai que hem de conèixer tots. A la pròxima entrada de blog us els compartirem.

Aquí ens podeu veure arribant a acords quan ens distribuïm les tasques dins dels grups:

També hem tingut temps de coavaluar-nos l'actitud que mostrem en tot moment durant aquest temps. De vegades ens costa acceptar el que els nostres companys ens diuen, però sabem que és amb l'objectiu que millorem i que polim els nostres errors i destaquem els nostres punts més forts.

Paral·lelament, en estones d'Arts and Craft, hem creat el que podrien ser unes tapes de l'univers. La tècnica utilitzada consta de diverses parts.

La primera és pintar amb ceres de diferents colors tot el full.


Després s'ha de tapar tot amb cera o pintura negra.


A les nostres llibretes creem el disseny de què volem siguin els elements de l'espai que sortiran perquè després amb un objecte punxegut anem marcant fort tot el dibuix.



Aquí ja us podem mostrar el resultat final d'alguns dibuixos acabats.


Al projecte Trip to Spain ens hem endinsat plenament amb el repte 2. Després de posar en comú com s'organitza territorialment Espanya i adonar-nos que tenim 2 ciutats autònomes a part de les 17 Comunitats Autònomes, hem seguit investigant.

En un exercici molt competencial, vam ajudar a un nen que es deia Pau a fer el recorregut des de Salou, on passa les vacances d'estiu amb la família, fins a Plasència, on viuen els seus avis. Vam buscar les províncies i també les comunitats autònomes per les quals havia de passar.

Hem estat reflexionant sobre les llengües del món. Després de la lectura que vam fer sobre l'article 3 de la Constitució, vam buscar quina és la llengua més parlada al món. Pensàvem que era l'anglès però estàvem equivocats! És el  xinès! En segon lloc l'espanyol i en tercer lloc l'anglès. Vam reflexionar sobre l'ús del català i el castellà que fem nosaltres al pati,  a l'escola, o a casa. 

Vam parlar durant força estona de la importància de les llengües per la nostra formació i cultura i vam entendre el terme patrimoni cultural.

També hem volgut saber de quina comunitat autònoma procedeixen els nostres familiars més propers: avis i àvies, pares i mares. Ens hem adonat que tenim més avis de fora de Catalunya que pares, i ens ha servit per copsar una realitat: molts dels nostres familiars van marxar del seu poble i van arribar aquí, on ja hi han nascut els nostres pares i per tant, nosaltres també!

Amb aquestes dades recollides, hem fet unes gràfiques per a mostrar els resultats obtinguts.






Alguns inclús les hem fet amb una aplicació que es diu Beams i que és una eina molt senzilla per crear gràfiques.




Per finalitzar, el Jonay ens ha llegit el tercer repte que parteix de Galícia i del que hem començat a pensar els punts importants a investigar. A la propera entrada de blog us expliquem més...



Fins aquí les explicacions dels projectes que hem estat treballant aquests dies. 

Molta salut i fins d'aquí a dues setmanes!!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.