18 de febrer, 2022

ELS PROJECTES ES VAN ACABANT 18.02.22

Benvolgudes famílies,

Estem molt emocionats perquè hem començat unes tardes de preparació de disfresses en les quals ens ajuden alguns alumnes de l'ESO. Tenim una zona que sembla el taller de les disfresses

i estem confeccionant tots els detalls que formaran part de la nostra disfressa.

Dins del projecte "la conquesta de l'espai", a l'anterior entrada de blog, us vam avançar que l'emprenedoria del Bojan Slat en la lluita per la conservació del medi ambient, ens havia inspirat a pensar en altres projectes. Aquí us expliquem les nostres idees:

  • El Jordi i el David van explicar que crearien una màquina força petita per netejar els rius, ja que la feina de les depuradores no és suficient i la contaminació és greu.
  • La Nereyda i el Jan fabricarien una màquina que funcionés amb energia renovable, de fet es tractaria d'un generador de doble energia, eòlica i solar.
  • El Carlos i el Biel E. ens van desconcertar amb la seva exposició perquè començaren amb la negació d'un robot o màquina reciclada per millorar la contaminació del nostre planeta. La seva idea és conscienciació a la població!! La publicitat seria un mitjà per aconseguir-ho.
  • La Joina i l'Àlvaro tenien com a objectiu millorar el reciclatge de les escombraries i proposaven una mena d'escàner a la boca dels contenidors. Vam debatre molt sobre un possible disseny.
  • El Martí i l'Aitana volien una màquina per evitar la contaminació amb plàstic i deixalles a la natura i una altra aquàtica per incidir en el mar. Els dos tipus havien de funcionar amb plaques solars.
  • La Martina i la Noa volien prevenir els incendis forestals amb xips a la part alta dels arbres, que quan detectessin fums i calor i llencessin aigua i enviessin una alarma als bombers.
  • El Jonay, l'Iker i el Gerard van inventar  una mena de submarí que netejaria tota mena de brutícia i després s'encarregaria de reciclar-la. Inclús volien aplicar la mateixa idea però terrestre.                                                            
  • El Víctor i el Nil es van centrar en una màquina per recollir plàstics sota el mar, amb plaques supersòniques, que tingués un disseny perquè els peixos veiessin que no formava part del fons marí i s'apartessin. També volien una de terrestre que amb una mena d'aspirador, xuclés aire contaminat.
  • L'Ainhoa i l'Ella van buscar molta informació sobre el reciclatge i van dissenyar una paperera ultramoderna i molt gran, que recicla i després crema les deixalles. La idea és que hi hagués moltes per tot arreu.


  • L'Arnau i el Biel O. proposaven tres màquines diferents per optimitzar el reciclatge: una que anés pel mar, una altra que volés i tingués filtres i comportes per purificar l'aire i una tercera que anés pels boscos.
  • La Irene i la Nina incidirien en la reutilització del plàstic i en el compostatge per adobar els camps. També aplicarien l'invent del Bojan Slat, però a petita escala pels rius.


  • La Ivet, l'Eloi i l'Eero proposaven una màquina dissenyada per a la recollida d'objectes que contaminen el terra. L'escàner i posterior reciclatge serien les claus.
En relació amb el moviment de rotació de la terra, hem parlat dels diferents horaris que hi ha a qualsevol punt del món. Hem explicat viatges i persones que viuen al Japó, a Nova York, a Mèxic, etc i gràcies als fusos horaris hem entès millor la diferència horària entre l'hora que ens marca el nostre rellotge a Garbí i la que marca a altres llocs del nostre planeta.


Inclús hem fet exercicis d'aquesta mena per esbrinar què podia estar fent un habitant de Nova Zelanda, per exemple.


Tanquem l'explicació d'aquest projecte amb un vídeo que esperem que gaudiu molt, ja que vam repetir els llançaments dels coets, tal com us vam informar, i el resultat ha estat espectacular!!! No han arribat a l'espai, però poc els hi ha faltat.



Al projecte "Trip to Spain" vam iniciar la setmana fent el control del repte 4. Un cop corregits, ens hem adonat que aquest cop ens ha faltat estudiar més i estar més atents quan expliquem a l'aula!

També hem decidit, a partir d'unes imatges, quins paisatges eren i quins elements humanitzats i naturals tenien.

I ja per finalitzar, hem posat en marxa el repte 5, el qual ens parla del relleu i la hidrografia d'Espanya

Primer vam fer una pluja d'idees de vocabulari relacionat amb el relleu de muntanya i de costa, i la següent tasca va ser buscar les unitats de relleu més importants d'Espanya. Ens hem adonat que els sistemes muntanyosos més elevats es troben a la perifèria de la Península i que a l'interior hi ha una gran plana, "Meseta".

Practicarem amb aquest exercici interactiu i li enviarem el resultat a la nostra tutora. Ha d'estar fet el dimecres 23 de febrer.


EL RELLEU D'ESPANYA





Per acabar la setmana, us deixem les ordres del Rei Carnestoltes. Festa i xerinola ens espera molt aviat!!!

ORDRES DEL REI CARNESTOLTES

 

El dimarts amb el cabell divertit vindràs i roba d’adult portaràs per a l’escola entrar!

El dimecres amb pijama haureu de venir si a l’escola us voleu divertir!

DIJOUS podreu escollir: o ben elegants o esportius podreu venir!

 

PER DIVENDRES  roba descoordinada o del revés haureu de portar per la RUA CELEBRAR!

 

Bon cap de setmana!!

Garbí







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.