04 de febrer, 2022

SEGUIM AVANÇANT AMB IL·LUSIÓ! 04.02.2022

Estimades famílies,

Aquestes dues setmanes han estat plenes d'activitat i  energia. Ja veiem lluny les vacances i ens centrem en tota la feina que se'ns presenta per davant el màxim d'il·lusionats.

Se'ns apropa una festa alegre i divertida, EL CARNAVAL, i ja comencem a olorar i sentir les comparses de la xaranga, les disfresses que confeccionarem i un munt d'activitats que ens emocionen i volem viure.

Pel que fa al projecte "Trip to Spain", ens hem endinsat en el repte 4 i hem treballat la fauna i flora en perill d'extinció a Espanya. Hem fet unes fitxes tècniques amb el nom, la situació i la causa que feia que es trobessin així. En aquesta recerca ens hem vist moltes espècies endèmiques i hem adoptat aquest terme en el nostre vocabulari més científic.

També hem tingut temps per elaborar climogrames. Aquestes gràfiques ens donen molta informació sobre el clima en una zona concreta i hem après a deduir i interpretar la màxima informació que ens presenta: des de la temperatura mitjana  durant els diferents mesos de l'any fins a la pluviositat

No podem oblidar, les unitats en graus centígrads i en litres per metre quadrat en les que s'expressen aquestes temperatures i precipitacions, respectivament.


També hem dissenyat climogrames a partir de les dades que se'ns presenten en una taula de dades. Els diferents eixos verticals i horitzontal ens marquen on hem de col·locar aquestes dades i la representació amb barres blaves verticals i línia de punts vermells és la representació idònia per confeccionar i entendre els climogrames.

Cal repassar bé aquests conceptes, ja que el dimarts 8 de febrer realitzem una prova sobre tot això: què és el clima i quins factors intervenen, característiques de cada tipus de clima d'Espanya, realització de climogrames i interpretació d'aquests... així com reconèixer els Parcs Nacionals d'Espanya. Per això  aquest enllaç ens ajudarà a estudiar:

CLIMES D'ESPANYA

A partir d'aquí, l'últim aspecte a treballar d'aquest repte, han sigut els diferents paisatges d'Espanya que hi ha d'acord amb el clima característic d'una zona. Ens ha quedat molt clar que segons el clima que tenim existirà un paisatge determinat amb una flora i fauna concreta, i que en aquest paisatge hi poden haver elements humanitzats que el transformen: carreteres, habitatges, ponts, antenes... El vídeo que ens van passar a l'escola ens va ajudar força a fer-nos uns apunts.

TIPUS DE PAISATGES A ESPANYA

Per complementar el tema tenim aquest enllaç on haurem de fer les activitats que ens demanen com a deures per dijous 10 de febrer i enviar-li a la Irene per correu electrònic.

TIPUS DE PAISATGE

El que més ens ha sorprès ha sigut veure com la humanitat ha transformat els paisatges d'arreu del món. Observeu el vídeo de com han canviat aquestes ciutats al llarg dels anys per l'acció humana! 

LES NOSTRES CIUTATS

En el projecte "la conquesta de l'espai", hem acabat de muntar i decorar els nostres 8 coets!!! 

Entre el Sergi i la Irene van omplir les bossetes de te amb bicarbonat, necessari per després fer mescla amb el vinagre i fer esclatar.

El dimarts vam poder aprofitar l'espai del pati per posar a prova els nostres coets! Quins nervis!!! Us deixem dos vídeos perquè veiem una part del que va passar... 



El que tenen els experiments és que pots analitzar si falla algun pas i nosaltres, a força d'enlairar-los, vam observar que dues coses fallaven:

-el tap de l'ampolla havia d'estar molt a pressió

-les bosses de te s'havien d'omplir de manera que quedessin amb una forma més allargada per després poder entrar dins del coll de l'ampolla.

Amb aquests retocs, tornarem a provar la pròxima setmana i ja us explicarem.

La Noa i l'Arnau, inspirats amb tota la temàtica,  van voler fer un coet a casa seva amb material reciclat i van detallar les seves parts.


Després van tenir la genial idea de fer un altre de més gran i amb informació a dintre i com si es tractés d'un petit museu van anar passant per dintre... Ens encanta tenir companys emprenedors!!

Com que el nostre projecte també ens fa viure i entendre la importància de cuidar el medi ambient, vam conèixer una mica de la vida d'un noi, el Boyan Slat, que des de sempre havia tingut una inquietud amb el món submarí  i que veient la quantitat de plàstics en les seves incursions, va decidir iniciar un projecte que tractés aquest problema. Amb molta investigació va dissenyar un invent, The Ocean Cleanup, el funcionament del qual vam poder veure en imatges.


Ens va encantar viure aquesta experiència i saber que les accions d'una persona en col·laboració amb altres, poden canviar el món. Així que nosaltres també vam atrevir-nos a pensar en projectes que podrien ajudar a millorar el nostre planeta. A la propera entrada de blog, us les explicarem...


Una setmana més ens acomiadem de vosaltres amb molta esperança de continuar veient-nos cada dia en persona a l'escola, perquè sabem que algun dia tot haurà passat i la COVID-19 serà un record.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.