Aquestes dues setmanes han estat plenes d'activitat i energia. Ja veiem lluny les vacances i ens centrem en tota la feina que se'ns presenta per davant el màxim d'il·lusionats.
Se'ns apropa una festa alegre i divertida, EL CARNAVAL, i ja comencem a olorar i sentir les comparses de la xaranga, les disfresses que confeccionarem i un munt d'activitats que ens emocionen i volem viure.
Pel que fa al projecte "Trip to Spain", ens hem endinsat en el repte 4 i hem treballat la fauna i flora en perill d'extinció a Espanya. Hem fet unes fitxes tècniques amb el nom, la situació i la causa que feia que es trobessin així. En aquesta recerca ens hem vist moltes espècies endèmiques i hem adoptat aquest terme en el nostre vocabulari més científic.
També hem tingut temps per elaborar climogrames. Aquestes gràfiques ens donen molta informació sobre el clima en una zona concreta i hem après a deduir i interpretar la màxima informació que ens presenta: des de la temperatura mitjana durant els diferents mesos de l'any fins a la pluviositat.
No podem oblidar, les unitats en graus centígrads i en litres per metre quadrat en les que s'expressen aquestes temperatures i precipitacions, respectivament.
També hem dissenyat climogrames a partir de les dades que se'ns presenten en una taula de dades. Els diferents eixos verticals i horitzontal ens marquen on hem de col·locar aquestes dades i la representació amb barres blaves verticals i línia de punts vermells és la representació idònia per confeccionar i entendre els climogrames.
Cal repassar bé aquests conceptes, ja que el dimarts 8 de febrer realitzem una prova sobre tot això: què és el clima i quins factors intervenen, característiques de cada tipus de clima d'Espanya, realització de climogrames i interpretació d'aquests... així com reconèixer els Parcs Nacionals d'Espanya. Per això aquest enllaç ens ajudarà a estudiar:
A partir d'aquí, l'últim aspecte a treballar d'aquest repte, han sigut els diferents paisatges d'Espanya que hi ha d'acord amb el clima característic d'una zona. Ens ha quedat molt clar que segons el clima que tenim existirà un paisatge determinat amb una flora i fauna concreta, i que en aquest paisatge hi poden haver elements humanitzats que el transformen: carreteres, habitatges, ponts, antenes... El vídeo que ens van passar a l'escola ens va ajudar força a fer-nos uns apunts.
Per complementar el tema tenim aquest enllaç on haurem de fer les activitats que ens demanen com a deures per dijous 10 de febrer i enviar-li a la Irene per correu electrònic.
El que més ens ha sorprès ha sigut veure com la humanitat ha transformat els paisatges d'arreu del món. Observeu el vídeo de com han canviat aquestes ciutats al llarg dels anys per l'acció humana!
En el projecte "la conquesta de l'espai", hem acabat de muntar i decorar els nostres 8 coets!!!
Entre el Sergi i la Irene van omplir les bossetes de te amb bicarbonat, necessari per després fer mescla amb el vinagre i fer esclatar.
-el tap de l'ampolla havia d'estar molt a pressió
-les bosses de te s'havien d'omplir de manera que quedessin amb una forma més allargada per després poder entrar dins del coll de l'ampolla.
Amb aquests retocs, tornarem a provar la pròxima setmana i ja us explicarem.
La Noa i l'Arnau, inspirats amb tota la temàtica, van voler fer un coet a casa seva amb material reciclat i van detallar les seves parts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.